Pregledni rad
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
Sonja Kovačević
orcid.org/0000-0001-6563-1231
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Luka Mušanović
; HDF Rijeka
Sažetak
U ovom radu predstavljene su teme cjeloživotnog učenja i održivog razvoja te dovedene u korelaciju. Cjeloživotno je učenje koncept koji još nije zaživio „punim plućima“ u Hrvatskoj i nužno ga je širiti i poticati. U radu je izložen koncept održivog razvoja koji je ključna karika blagostanja svakog društva. Nezaobilazan pojam u konceptu cjeloživotnog učenja jest održivi razvoj ključan za održavanje života na Zemlji još tisućama godina. U 21. stoljeću ljudi su nastavili nemilosrdno iskorištavati Zemlju te štetiti njezinoj prirodnoj koheziji i skladu. Održivi je razvoj koncept koji svi moramo usvojiti te sustavno primjenjivati ako želimo osigurati sljedećim generacijama normalan život, odnosno dovoljno prirodnih resursa i zdravo okruženje. Potrebno je cijeli život učiti o procesima interakcije u svijetu poznate kao „učinak leptira “ i „domino efekt “. Niti jedan ljudski postupak nije neutralan nego izravno ili neizravno utječe na cijelu Zemlju. Ljudi trebaju imati u vidu posljedice svoga djelovanja iako su one naoko minorne i beznačajne.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; održivi razvoj; ekologija; društveni utjecaj; utjecaj učenja
Hrčak ID:
86896
URI
Datum izdavanja:
10.9.2012.
Posjeta: 3.203 *