Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.50.2.6
Uporaba matematičkih udžbenika s obzirom na inicijalno obrazovanje učitelja
Vlatka Domović
orcid.org/0000-0001-5794-6786
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Dubravka Glasnović Gracin
orcid.org/0000-0001-5195-4873
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Lana Jurčec
orcid.org/0000-0002-3603-0776
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Rad se bavi analizom strukture učitelja matematike u osnovnoj školi prema
završenom studiju u Hrvatskoj, kao i upotrebom udžbenika u nastavi matematike od
strane različitih učitelja matematike (VŠS i VSS). Cilj prikazanoga istraživanja bio je
analizirati razlike u korištenju udžbenika između učitelja matematike sa završenom
pedagoškom akademijom, učitelja matematike sa završenim nastavničkim sveučilišnim
studijem (prof. matematike), te učitelja razredne nastave s pojačanim predmetom
matematika. Rezultati pokazuju da se učitelji matematike sa završenom pedagoškom
akademijom više oslanjaju na udžbenik i druge materijale (“slijepo korištenje
udžbenika”), ali da istovremeno češće prakticiraju individualizirani način rada,
prilagođen potrebama učenika. Ovi nalazi su povezani i s radnim iskustvom učitelja
u nastavi (Domović i sur., 2012.). Rezultati također pokazuju da učitelji sa završenom
pedagoškom akademijom češće prakticiraju individualizirani način rada, prilagođen
potrebama učenika. Ispitanici sa završenim sveučilišnim studijem, dakle oni koji su
stekli akademski naziv profesora matematike, veliku pažnju poklanjaju matematičkoj
točnosti u udžbeničkim sadržajima. Ovi nalazi se mogu povezati sa zahtjevima koji su
imali važnu ulogu tijekom njihovoga inicijalnog obrazovanja.
Ključne riječi
nastava matematike; učitelj matematike; udžbenik; osnovna škola; nesveučilišni učiteljski studiji; sveučilišni matematički studij
Hrčak ID:
89173
URI
Datum izdavanja:
28.9.2012.
Posjeta: 3.147 *