Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju

Aleksandra Huic ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski PDF 260 Kb

str. 337-358

preuzimanja: 1.738

citiraj


Sažetak

Potreba za emocijama predstavlja opću motivaciju ljudi da ulaze, odnosno, izbjegavaju situacije i aktivnosti u kojima će doživjeti emocije. Cilj je istraživanja bio dati doprinos valjanosti te efikasnijem mjerenju ovoga konstrukta. U prvom dijelu istraživanja, provedenom na heterogenom uzorku studenata, utvrđena je visoka pouzdanost dimenzija potrebe za emocijama te čista faktorska struktura koja ne odstupa od originalne. Dimenzije prilaženja i izbjegavanja emocionalno nabijenih situacija povezane su s mjerama emocionalne kompetentnosti, potrebom za spoznajom te sviješću o svojim emocijama, kognicijama i tjelesnim osjetima. Dobiveni obrasci povezanosti govore u prilog konstruktne valjanosti dimenzija potrebe za emocijama. U drugom smo dijelu istraživanja provjerili karakteristike skraćene verzije Skale potrebe za emocijama (Maio i Esses, 2001). Visoka pouzdanost i stabilna faktorska struktura skraćenog instrumenta upućuju na uspješno povećanje efikasnosti mjerenja. S obzirom je na nedostatak podataka o ulozi potrebe za emocijama u socijalnim kontekstima drugi dio istraživanja proveden na bračnim parovima. Pojedinci s višom potrebom za prilaženjem emocionalno nabijenim situacijama skloniji su intenzivnijem doživljavanju ljubavi u braku, te posljedično izražavanju svoju ljubav na više različitih načina. Podaci upućuju na važnu ulogu potrebe za emocijama u bračnim odnosima te otvaraju pitanja za buduća istraživanja.

Ključne riječi

potreba za emocijama; prilaženje emocionalno nabijenim situacijama; izbjegavanje emocionalno nabijenih situacija; validacija; svijest o sebi; bračni odnosi

Hrčak ID:

89533

URI

https://hrcak.srce.hr/89533

Datum izdavanja:

30.9.2012.

Posjeta: 3.283 *