Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.3935/rsp.v19i3.1066

Institucionalizacija osoba s intelektualnim teškoćama: što nas je naučila povijest?

Marko Buljevac orcid id orcid.org/0000-0001-7128-7860 ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski PDF 315 Kb

str. 255-272

preuzimanja: 2.968

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada prikazati povijest institucionalizacije osoba s intelektualnim teškoćama, prvenstveno u SAD-u, Ujedinjenom Kraljevstvu i Njemačkoj, državama čije su socijalne politike služile kao model drugim državama svijeta. U prvom dijelu rada prikazat će se poimanja uzroka intelektualnih teškoća, klasifikacije osoba i svrha institucionalizacije u razdoblju od srednjeg vijeka do početaka deinstitucionalizacije. Svrha institucionalizacije prikazana je kroz zaštitu osoba s intelektualnim teškoćama i zaštitu društva od osoba s intelektualnim teškoćama. U drugom su dijelu raspravljeni obrazovanje, rad i sterilizacija kao važne odrednice života osoba s intelektualnim teškoćama u ustanovama, osnovne odrednice institucionalizacije u Hrvatskoj kroz povijest i temeljne postavke početaka deinstitucionalizacije u svijetu. Na kraju će se pokušati ponuditi odgovor što se promijenilo kroz povijest kada je riječ o institucionalizaciji osoba s intelektualnim teškoćama kao mjeri socijalne politike. Može se zaključiti da, iako suvremeni trendovi deinstitucionalizacije osiguravaju napredak u skrbi o osobama s intelektualnim teškoćama, postavke institucionalizacije su minimalno promijenjene kroz povijest.

Ključne riječi

osobe s intelektualnim teškoćama; institucionalizacija; deinstitucionalizacija

Hrčak ID:

93485

URI

https://hrcak.srce.hr/93485

Datum izdavanja:

6.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.391 *