Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Digitalna podijeljenost učenika u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable

Iris Marušić orcid id orcid.org/0000-0003-4837-790X ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Ivana Batarelo ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 208 Kb

str. 201-219

preuzimanja: 568

citiraj


Sažetak

Analiza rezultata dobivenih istraživanjem provedenim 2003. godine na
reprezentativnom uzorku škola u Republici Hrvatskoj, ima za cilj utvrditi prisutnost
digitalne podijeljenosti među učenicima osmog razreda osnovne škole. Istraživanje
je provedeno u 121 školi iz svih hrvatskih regija, a obuhvatilo je 2.674 učenika prosječ
ne dobi od 14 godina. Teorijski dio rada predstavljaju istraživanja o digitalnoj
podijeljenosti u učeničkoj populaciji provedena u posljednjih desetak godina u
SAD i zapadnoeuropskim zemljama. Rezultati dobiveni na reprezentativnom uzorku
učenika osmog razreda upućuju na digitalnu podijeljenost s obzirom na regiju u
kojoj oni žive, veličinu mjesta, obrazovanje njihovih roditelja te spol. Zamjetno je
da veći broj učenika iz većih gradova i razvijenijih regija, te veći broj dječaka i
učenika čiji su roditelji obrazovaniji, posjeduje računala u kući te se češće koriste
računalom i internetom nego učenici iz manjih mjesta i manjerazvijenih regija, te
oni čiji su roditelji slabije obrazovani. Izrazita digitalna podijeljenost u domaćinstvima
ne odražava se toliko i u školi, jer učenicima iz manjih mjesta škola pruža više
prilike da se koriste računalom i internetom, dok se između učenika različitog spola
i različitoga obrazovnog statusa njihovih roditelja ne pravi razlika pri korištenju
informacijsko-komunikacijske tehnologije.

Ključne riječi

digitalna podijeljenost, informacijsko-komunikacijska tehnologija, spol, socio- ekonomski status, osnovnoškolsko obrazovanje

Hrčak ID:

93803

URI

https://hrcak.srce.hr/93803

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski

Posjeta: 1.439 *