hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola

Tonća Jukić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9184-9856 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu (Odsjek za pedagogiju)
Petra Jakovčević

Puni tekst: hrvatski, pdf (719 KB) str. 429-442 preuzimanja: 91* citiraj
APA 6th Edition
Jukić, T. i Jakovčević, P. (2012). Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola. Školski vjesnik, 61. (4.), 429-442. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94778
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća i Petra Jakovčević. "Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola." Školski vjesnik, vol. 61., br. 4., 2012, str. 429-442. https://hrcak.srce.hr/94778. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća i Petra Jakovčević. "Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola." Školski vjesnik 61., br. 4. (2012): 429-442. https://hrcak.srce.hr/94778
Harvard
Jukić, T., i Jakovčević, P. (2012). 'Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola', Školski vjesnik, 61.(4.), str. 429-442. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94778 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Jukić T, Jakovčević P. Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola. Školski vjesnik [Internet]. 2012 [pristupljeno 08.12.2021.];61.(4.):429-442. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94778
IEEE
T. Jukić i P. Jakovčević, "Nadarenost kao pedagoški problem: empirijsko istraživanje na uzorku osnovnih škola", Školski vjesnik, vol.61., br. 4., str. 429-442, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94778. [Citirano: 08.12.2021.]

Sažetak
U radu se nadarenosti pristupa kao pedagoškom problemu. Provedeno je istraživanje kojemu je cilj bio ustvrditi razlikuju li se učitelji hrvatskoga jezika u osnovnim školama u Splitu u percepciji osobne (ne)kompetentnosti za rad s darovitim učenicima s obzirom na iskustvo u radu s darovitima te duljinu radnog staža. Utvrđeno je da jedino iskustvo u radu s darovitima pridonosi osjećaju veće kompetentnosti, što upućuje na potrebu stjecanja relevantnih znanja te razvoja vještina i sposobnosti koje će učitelji redovito i rado primjenjivati u radu s darovitima. Da bi se to ostvarilo, potreban je sustavan proces osposobljavanja učitelja za rad s darovitima, koji treba započeti još tijekom studija, što uviđaju i sami učitelji. Na temelju analize sadržaja pisanih izjava učitelja o očekivanim sadržajima programa stručnog osposobljavanja za rad s darovitim učenicima utvrđeno je da program treba uključivati temeljne spoznaje o darovitosti, primjerene metode i oblike rada te primjere iz prakse. Dobiveni rezultati upućuju na nedovoljnu osposobljenost učitelja za rad s darovitima te potrebu uvođenja kolegija o pedagogiji djece s posebnim potrebama na sve nastavničke studije kako bi učitelji dobili temelje za razvoj pozitivnih stavova o darovitosti, uz neizostavne prilike za razvoj vještina i sposobnosti za budući rad s darovitim učenicima.

Ključne riječi
hrvatski jezik; nadarenost; pedagoška kompetentnost; rad s darovitima

Hrčak ID: 94778

URI
https://hrcak.srce.hr/94778

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 1.283 *