Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.21.4.04
ŽENE I RODNE ULOGE U POSTSUPKULTURNOJ TEORIJI: PRIMJER RAVE KULTURE
Rašeljka KRNIĆ
orcid.org/0000-0002-2370-433X
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Sažetak
U sedamdesetima i do sredine osamdesetih godina u sociološkom razmatranju povezanosti mladih, stila i glazbenog ukusa dominirao je koncept supkulturne teorije birminghamske škole, međutim već na početku osamdesetih neki su autori počeli propitkivati neke od osnovnih postavki dotadašnjih shvaćanja supkultura. Premda će se termin "postsupkulturno" pojaviti već kod Chambersa 1987. godine, u supkulturni diskurs uvest će ga, sredinom devedesetih, Polhemus (1996.) i Muggleton (1997.). "Postsupkulturne teorije" zajednički je naziv za cijeli spektar koncepata i teorija s početka devedesetih, koje se i dalje bave sličnim fenomenima okupljanja mladih, ali koje više ne ustraju na zaključcima i pojmovnom aparatu supkulturnoga koncepta. Uz brojna područja kritike koja se odnose na problem klasne analize, pitanje otpora, neuvažavanje lokalnoga konteksta, ulogu medija itd., jedno od najznačajnijih odnosi se na zanemarivanje uloge žena u supkulturnim prostorima te jednodimenzionalno shvaćanje rodnih uloga i prirode seksualnosti. Postsupkulturne studije donose znatno više analiza koje ulogu žene u supkulturnim praksama i kulturnoj produkciji smještaju u središte svojeg interesa te otvaraju pitanja ženskog iskustva i ženske perspektive supkulturnog iskustva, a istraživanja raznih scena elektroničke glazbe upozorila su na rave kulturu kao distinktivni "supkulturni" prostor unutar kojeg dolazi do redefiniranja tradicionalnih rodnih uloga te značenja seksualnosti kroz promijenjene komunikacijske i interakcijske prakse.
Ključne riječi
birminghamska škola; post-subkulturna teorija; rodne uloge; rave kultura
Hrčak ID:
95284
URI
Datum izdavanja:
30.12.2012.
Posjeta: 4.263 *