Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PERCEPCIJA RAZREDNIČKIH KOMPETENCIJA UČENIKA NIŽIH I VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Jasna Kudek Mirošević orcid id orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 280 Kb

str. 47-58

preuzimanja: 2.424

citiraj


Sažetak

Domaći i svjetski dokumenti u području obrazovanja ističu značaj odgojno-obrazovne inkluzije, usmjeravajući se pritom na afirmaciju vrijednosti učenika na svim područjima njegova razvoja, kao i na usmjeravanje razrednika na što je moguće češće korištenje metode iskustvenog učenja u obrazovanju. Ove smjernice su iznimno važne jer je poznato da se odgojno-obrazovne potrebe učenika s teškoćama kvantitativno i kvalitativno razlikuju od odgojno-obrazovnih potreba njihovih vršnjaka. Ta se različitost reflektira na proces obrazovanja kroz povezivanje i usklađivanje općih i posebnih sadržaja, metoda, oblika i sredstava rada. Navedeno nije moguće postići bez odgovarajućih profesionalnih kompetencija učitelja u ulozi razrednika za ostvarivanje uspješnog edukacijskog uključivanja svih učenika u redovite razredne odjele. Naglasak se stavlja na kompetencije koje razrednici moraju posjedovati kako bi znali i osjećali se sigurnima u izgrađivanju osobne i profesionalne sposobnosti potrebne za uočavanje i tretiranje raznolikih ponašanja njihovih učenika. S time u vezi, cilj ovoga rada bio je ispitivanje načina na koje učenici procjenjuju kompetencije razrednika za rješavanje problema u ponašanju učenika u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi, s obzirom na okolnost radi li se o razrednicima u razrednoj ili predmetnoj nastavi. U istraživanju su sudjelovali učenici razredne i predmetne nastave (N=514). Rezultati ukazuju da učenici razredne i predmetne nastave različito procjenjuju kompetencije razrednika za rješavanje problema u ponašanju učenika pri čemu ih povoljnijima procjenjuju učenici razredne nastave.

Ključne riječi

učitelji; razrednik; kompetencije; inkluzija; učenici s teškoćama

Hrčak ID:

98955

URI

https://hrcak.srce.hr/98955

Datum izdavanja:

18.3.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.093 *