Prethodno priopćenje
Lutka i lutkarska igra u kurikulu predškolskog odgoja
Hicela Ivon
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Sažetak
Dječji vrtić kao životni prostor, kao mjesto igre i učenja djece i odraslih mora biti otvoren i odgovarati potrebama djece, roditelja te kulturne i društvene sredine u kojoj djeluje. Teoretski okvir prigodom organizacije institucionalnog ranog i predškolskog odgoja trebao bi otkrivati i poticati razvoj različitih dječjih potreba (Miljak, 1996). Uključivanje lutke u ostvarenje odgojno-obrazovnog procesa u dječjem vrtiću može pružiti mnoge mogućnosti za kreativan pedagoški pristup. Lutka kao vizualan, čujan i taktilan „instrument“ potaknut će djetetovu osjetljivost za poticaje iz okoline, te znatno potaknuti komunikaciju (verbalnu i neverbalnu) s odgojiteljem i vršnjacima. Kroz oblike poticanja s lutkom: igre lutkama, lutkarenje, pričanje s lutkama, razgovor s lutkama, učenje lutkama, lakše ćemo ostvariti kurikularne ciljeve, odnosno odgojno-obrazovni pristup (proces) koji polazi od: djetetovih prava i potreba, usmjerenosti na dijete i interakciju među djecom, poticanja razvoja djetetove pozitivne slike o sebi, razvoja djetetove samostalnosti, socijalne kompetencije i stvaralaštva.
Ključne riječi
predškolski kurikul; lutka; lutkarska igra; dječja samostalnost; dječja socijalna kompetencija; dječje stvaralaštvo
Hrčak ID:
99757
URI
Datum izdavanja:
26.3.2013.
Posjeta: 3.427 *