Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razlike u odabiru modela odnosa s javnošću na internetu s obzirom na obilježja službi za odnose s javnošću

Bernard Miočić ; OTP banka Zadar
Nada Zgrabljić Rotar ; Odsjek za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 384 Kb

str. 33-58

preuzimanja: 2.212

citiraj


Sažetak

Ovaj rad imao je za cilj identificirati i opisati modele (praksu) odnosa s javnošću na internetu, ustanoviti stupanj univerzalnosti tradicionalnih modela i utvrditi da li njihov odabir uvjetovan karakteristikama službe za odnose s javnošću. Rezultati provedenog anketnog istraživanja pokazuju da organizacije (n=111) prakticiraju tri modela odnosa s javnošću na internetu: tiskovno-informativni, dvosmjerni asimetrični i dvosmjerni simetrični model odnosa s javnošću. Rezultati ujedno jasno pokazuju da je dvosmjerni simetrični model najčešće korišteni model odnosa s javnošću na internetu što ukazuje da službe za odnose s javnošću ne obraćaju pozornost samo potrebama i težnjama organizacija u kojima rade, nego i javnosti. Provedenom analizom varijance potvrđena je pretpostavka o postojanju razlika u odabiru modela odnosa s javnošću na internetu s obzirom na obilježja službe za odnose s javnošću. Rezultati istraživanja pokazuju da organizacije u kojima službe za odnose s javnošću imaju dovoljno resursa za rad (vrijeme, osoblje i budžet), imaju iskustva u rješavanju konfliktnih situacija, sudjeluju u donošenju važnih odluka u organizaciji, sudjeluju u formulaciji i implementaciji strategije odnosa s javnošću iskazuju veću sklonost odabiru dvosmjernih modela.

Ključne riječi

internet; modeli odnosa s javnošću; karakteristike službi za odnose s javnošću

Hrčak ID:

99785

URI

https://hrcak.srce.hr/99785

Datum izdavanja:

20.12.2012.

Posjeta: 3.160 *