Magistra Iadertina, Vol. 7 No. 1, 2012.
Prethodno priopćenje
KULTURA PREDŠKOLSKE USTANOVE U SVJETLU GLAZBENIH KOMPETENCIJA ODGOJITELJA
Magdalena Miočić
; Odjel za izobrazbu učitelja Sveučilišta u Zadru
Sažetak
Dijete, roditelji i odgojitelji u predškolskim ustanovama dio su društva i kulture u okviru koje međusobno djeluju jedna na drugu te na taj način stvaraju kulturu odgojne ustanove. Glazba obogaćuje i oplemenjuje život u predškolskoj ustanovi što predstavlja dio njezina kulturna identiteta. Glazbenim aktivnostima postiže se neprocjenjivo ozračje u dječjem vrtiću a ujedno se pozitivno utječe na cjelovit razvoj svakoga djeteta.
Rad donosi primjer iz prakse gdje smo izdvojili područje glazbenog odgoja koji nam govori o glazbenim kompetencijama odgojitelja te na koji način odgojitelji shvaćaju glazbeni odgoj radi postizanja kulture dječjeg vrtića u kojem rade. Iz pedagoških dnevnika odgojitelja, na temelju analize dokumentacije, uvidjeli smo nedostatak osnovnih odrednica kurikula za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Iz toga proizlazi problem u razumijevanju i interpretaciji općih ciljeva i načela umjetničkog područja u odgoju i obrazovanju kao što je glazbeni odgoj.
Navedenim nedostatcima odgojitelji bi poboljšali svoju stručnost i kompetentnost za izvođenje glazbene aktivnosti odnosno osvijestili bi važnost glazbenog odgoja za cjeloviti razvoj djeteta čime bi pridonijeli kvaliteti kulturnog identiteta predškolske ustanove.
Ključne riječi
kultura predškolske ustanove; glazbene kompetencije odgojitelja; kurikul za glazbeni odgoj u predškolskom razdoblju; glazbene aktivnosti u vrtiću
Hrčak ID:
99893
URI
Datum izdavanja:
20.12.2012.
Posjeta: 9.327 *