Market-Tržište, Vol. 22 No. 2, 2010.
Izvorni znanstveni članak
Utjecaj materijalizma na zadovoljstvo životom
Eda Gurel Atay
; Marketing Department University of Oregon, Eugene, Oregon 97403, USA
Joseph Sirgy
; Department of Marketing Virginia Tech
Melika Husić
; Department of Marketing School of Economics and Business, University of Sarajevo
Muris Čičić
; Department of Marketing School of Economics and Business, University of Sarajevo
Sažetak
Ovaj se rad nastavlja na Sirgyjevu teoriju materijalizma, koju proširuje ugradnjom izloženosti materijalističkom oglašavanju idruštvenom utjecaju u opsežniji model. Podaci prikupljeni u Bosni i Hercegovini pokazuju da izloženost materijalističkom oglašavanju i društvenom utjecaju pridonosi materijalizmu, a on pri donošenju sudova o životnom standardu dovodi do korištenja svih vrsta standarda za usporedbu (afektivnih i kognitivnih očekivanja). Kako se povećava korištenje ovih standarda usporedbe, tako ljudi svoj standard počinju ocjenjivati negativnije, a negativna ocjena životnog standarda dovodi do nezadovoljstva životom
Ključne riječi
materijalizam; zadovoljstvo životom; TV gledanost
Hrčak ID:
67438
URI
Datum izdavanja:
20.11.2010.
Posjeta: 2.987 *