Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj materijalizma na zadovoljstvo životom

Eda Gurel Atay ; Marketing Department University of Oregon, Eugene, Oregon 97403, USA
Joseph Sirgy ; Department of Marketing Virginia Tech
Melika Husić ; Department of Marketing School of Economics and Business, University of Sarajevo
Muris Čičić ; Department of Marketing School of Economics and Business, University of Sarajevo


Puni tekst: engleski pdf 130 Kb

str. 151-166

preuzimanja: 1.392

citiraj


Sažetak

Ovaj se rad nastavlja na Sirgyjevu teoriju materijalizma, koju proširuje ugradnjom izloženosti materijalističkom oglašavanju idruštvenom utjecaju u opsežniji model. Podaci prikupljeni u Bosni i Hercegovini pokazuju da izloženost materijalističkom oglašavanju i društvenom utjecaju pridonosi materijalizmu, a on pri donošenju sudova o životnom standardu dovodi do korištenja svih vrsta standarda za usporedbu (afektivnih i kognitivnih očekivanja). Kako se povećava korištenje ovih standarda usporedbe, tako ljudi svoj standard počinju ocjenjivati negativnije, a negativna ocjena životnog standarda dovodi do nezadovoljstva životom

Ključne riječi

materijalizam; zadovoljstvo životom; TV gledanost

Hrčak ID:

67438

URI

https://hrcak.srce.hr/67438

Datum izdavanja:

20.11.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.987 *