Market-Tržište, Vol. 22 No. 2, 2010.
Prethodno priopćenje
Utjecaj poslovnog okruženja na tržišnu orijentaciju i uspješnost u gospodarstvu u nastajanju
József Berács
; Department of Marketing Corvinus University of Budapest and University of Pannonia
Gábor Nagy
; Department of Marketing Corvinus University of Budapest, Hungary
Sažetak
Istraživanjem smo ispitali odnos između tržišne orijentacije i uspješnosti te utjecaj poslovnog okruženja na ova dva čimbenika u gospodarstvu u nastajanju u Mađarskoj. U okviru istraživanja provedenog u 572 poduzeća utvrdili smo da i tržišna orijentacija i poslovno okruženje, iako na različite načine, imaju utjecaja na uspješnost poslovanja. Tri sastavnice konstrukta tržišne orijentacije (orijentacija na potrošače, orijentacija na konkurenciju i interfunkcionalna koordinacija) imaju pozitivan utjecaj na uspješnost. Za razliku od njih, utjecaj varijabla okruženja (tehnološke promjene, poremećaji na tržištu, intenzivna konkurencija, moć kupaca itd.) pokazao se značajnim samo na financijske mjere uspješnosti poslovanja. Ovi rezultati pružaju jasne dokaze o tome da okruženje ima vrlo snažan utjecaj na tržišnu orijentaciju te upućuju na to da je ljestvica za mjerenje tržišne orijentacije koju su razvili Narver i Slater prikladan alat pomoću kojega se mogu opisati tranzicijski procesi u onim gospodarstvima u nastajanju koja imaju visoku razinu turbulencije.
Ključne riječi
tržišna orijentacija; poslovno okruženje; gospodarstvo u nastajanju; uspješnost poslovanja
Hrčak ID:
67451
URI
Datum izdavanja:
20.11.2010.
Posjeta: 2.773 *