Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 2 (20), 2010.
Izvorni znanstveni članak
POVEZANOST PERCEPCIJE MAJČINOG I OČEVOG RODITELJSKOG PONAŠANJA I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE
Irena Sremić
; Osnovna škola Ivana Cankara, Zagreb
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi međusobnu povezanost
percepcije roditeljskog ponašanja (kroz percipiranu roditeljsku uključenost,
podršku autonomiji i toplinu, posebno za majku i posebno za oca) i školskog
uspjeha kod učenika sedmih i osmih razreda. Istraživanje je provedeno na
uzorku od 179 učenika. Za mjerenje percepcije roditeljskog ponašanja korišten
je Upitnik percepcije roditelja (Grolnick, Ryan i Deci, 1991). Kao mjere školskog postignuća korišteni su opći školski uspjeh te ocjena iz matematike i hrvatskog jezika.
Rezultati su pokazali da su sve dimenzije roditeljskoga ponašanja značajno pozitivno povezane sa svim mjerama školskog uspjeha. Varijable i majčinog i očevog roditeljskog ponašanja značajne su za opći uspjeh i uspjeh iz hrvatskog jezika, dok je za uspjeh iz matematike značajnije roditeljsko ponašanje oca, posebno njegova uključenost i podrška autonomiji.
Ključne riječi
roditeljska uključenost; roditeljska podrška autonomiji; roditeljska toplina; školski uspjeh
Hrčak ID:
68277
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 7.119 *