Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST DIMENZIJA TRI MJERNA INSTRUMENTA ZA PROCJENU DAROVITOSTI I NEVERBALNE INTELIGENCIJE PREDŠKOLSKE DJECE

Joško Vukosav ; Visoka policijska škola, Zagreb
Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 436 Kb

str. 149-175

preuzimanja: 4.919

citiraj


Sažetak

Darovitost bi se općenito mogla odrediti kao sklop osobina koje omogućuju pojedincu da dosljedno postiže izrazito iznad prosječan uradak u jednoj ili više aktivnosti kojima se bavi. U praksi se koristi manji broj mjernih instrumenata za utvrđivanje različitih aspekta darovitosti predškolske djece u uvjetima njihova boravka u dječjem vrtiću. Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost latentnih dimenzija tri različita instrumenta za procjenu darovitosti djece, te neverbalne inteligencije, ali i prognozu darovitosti na temelju neverbalne inteligencije i obratno. Ispitan je prigodni uzorak djece starije predškolske dobi, a primijenjena su tri mjerna instrumenta za procjenu: opće, likovne te glazbene darovitosti, te test Ravenove progresivne matrice u boji (CPM). Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna povezanost između pojedinih aspekata darovitosti djeteta, kao i djelomična statistički značajna povezanost između različitih aspekata darovitosti djeteta, s neverbalnom inteligencijom djeteta. Postoji statistički značajna mogućnost prognoze neverbalne inteligencije djeteta na temelju rezultata u nekim dimenzijama darovitosti (mašta i kreativnost), kao i mogućnost prognoze opće darovitosti na temelju rezultata u dijelovima instrumenta za mjerenje neverbalne inteligencije djeteta. Međutim, mogućnost prognoze likovne i glazbene darovitosti na temelju neverbalne inteligencije nije statistički značajna.

Ključne riječi

korelacija; prognoza; značajnost; karakteristike; djeca

Hrčak ID:

68500

URI

https://hrcak.srce.hr/68500

Datum izdavanja:

18.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.347 *