Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Medij ideologije

Lino Veljak orcid id orcid.org/0000-0003-2887-0668 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 310 Kb

str. 595-604

preuzimanja: 1.925

citiraj


Sažetak

U ovom radu definiraju se pojmovi medija i ideologije, ispituje se povezanost ideologije s predrasudama i stereotipima, te se razmatraju modaliteti formiranja i širenja ideologije. Analizom socijalne i povijesne funkcije ideologije (pri čemu dodatnu teškoću može činiti to što se fenomeni ideologije javljaju u najrazličitijim, prividno međusobno isključujućim, a veoma često i posve neprepoznatljivim oblikovanjima) razotkriva se mehanizam proizvodnje, reprodukcije i učvršćivanja logike ropstva, ali ujedno i mehanizam preventivnog onemogućavanja osvješćivanja ropstva. Te mehanizme ne treba svoditi na tzv. masovne medije (iako je njihova uloga veoma značajna, danas možda i presudna), već je analizu nužno proširiti i na obrazovanje, kulturu, politiku itd. Učinci ideologijom posredovana duhovnog ropstva otkrivaju se kao napredovanje nihilizma, te se otvara pitanje o nužnosti alternative nadirućem nihilizmu.

Ključne riječi

medij; ideologija; ropstvo; nihilizam

Hrčak ID:

68564

URI

https://hrcak.srce.hr/68564

Datum izdavanja:

17.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 3.909 *