Izvorni znanstveni članak
PRIMJENA TEORIJE REDOVA ČEKANJA U PLANIRANJU OPTIMALNOG BROJA USLUŽNIH MJESTA (RAMPI) NA ZATVORENIM PARKIRALIŠNIM SUSTAVIMA
Robert Maršanić
Zdenka Zenzerović
Edna Mrnjavac
Sažetak
Temeljni cilj ove znanstvene rasprave je kako učinkovito organizirati prometne prostore i
napose veličinu parkirališnih kapaciteta čime se domicilnom stanovništvu, ali i turistima
omogućava kvalitetna parkirališna usluga kao sastavnica cjelokupne ponude gradskih i
turističkih destinacija, a investitoru u parkirališni kapacitet povrat investicije u primjerenom
roku. Koji je to optimalan kapacitet i kako ga izračunati na najbolji mogući način povezujući
parkirališnu ponudu i potražnju ? U ovom je radu prikazana primjena teorije redova čekanja
u planiranju optimalnog broja uslužnih mjesta (rampi) na zatvorenim parkirališnim
sustavima, budući da se parkiralište može definirati kao sustav opsluživanja. Prikazani je
model testiran na primjeru parkirališta „Delta“ u Gradu Rijeci, a posebna je vrijednost
modela univerzalna primjenjivost. Takvim pristupom dokazano je da se primjenom teorije
redova čekanja može utvrditi optimalan broj uslužnih mjesta (rampi) na zatvorenim
parkirališnim sustavima.
Ključne riječi
optimalan broj uslužnih mjesta (rampi); teorija redova čekanja; sustav opsluživanja; planiranje parkirališnih kapaciteta, parkiralište "Delta" u Gradu Rijeci
Hrčak ID:
70508
URI
Datum izdavanja:
1.6.2011.
Posjeta: 7.844 *