Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PRIMJENA TEORIJE REDOVA ČEKANJA U PLANIRANJU OPTIMALNOG BROJA USLUŽNIH MJESTA (RAMPI) NA ZATVORENIM PARKIRALIŠNIM SUSTAVIMA

Robert Maršanić
Zdenka Zenzerović
Edna Mrnjavac


Puni tekst: engleski pdf 1.042 Kb

str. 26-44

preuzimanja: 6.451

citiraj


Sažetak

Temeljni cilj ove znanstvene rasprave je kako učinkovito organizirati prometne prostore i
napose veličinu parkirališnih kapaciteta čime se domicilnom stanovništvu, ali i turistima
omogućava kvalitetna parkirališna usluga kao sastavnica cjelokupne ponude gradskih i
turističkih destinacija, a investitoru u parkirališni kapacitet povrat investicije u primjerenom
roku. Koji je to optimalan kapacitet i kako ga izračunati na najbolji mogući način povezujući
parkirališnu ponudu i potražnju ? U ovom je radu prikazana primjena teorije redova čekanja
u planiranju optimalnog broja uslužnih mjesta (rampi) na zatvorenim parkirališnim
sustavima, budući da se parkiralište može definirati kao sustav opsluživanja. Prikazani je
model testiran na primjeru parkirališta „Delta“ u Gradu Rijeci, a posebna je vrijednost
modela univerzalna primjenjivost. Takvim pristupom dokazano je da se primjenom teorije
redova čekanja može utvrditi optimalan broj uslužnih mjesta (rampi) na zatvorenim
parkirališnim sustavima.

Ključne riječi

optimalan broj uslužnih mjesta (rampi); teorija redova čekanja; sustav opsluživanja; planiranje parkirališnih kapaciteta, parkiralište "Delta" u Gradu Rijeci

Hrčak ID:

70508

URI

https://hrcak.srce.hr/70508

Datum izdavanja:

1.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.844 *