Acta turistica, Vol. 22 No. 1, 2010.
Izvorni znanstveni članak
POVEZANOST STUPNJA OBRAZOVANJA, PREDANOSTI TVRTKI I ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIKA: ANALIZA HOTELSKIH KUĆA U ANDALUZIJI (ŠPANJOLSKA)
Sandra M. Sánchez Cañizares
; Sveučilište Cordoba
Tomás J. López-Guzmán Guzmán
; Sveučilište Cordoba
Sažetak
Nisu svi zaposlenici sposobni generirati vještine i resurse kojima bi se ostvarila organizacijska produktivnost. Samo su kvalificirani ljudski resursi (HR), prepo¬znati i odani politici tvrtke, dio organizacijskih kompetencija. Stoga su čimbenici zadovoljstva zapo¬slenika radom te predanost tvrtki dvije ključne varijable koje moramo analizirati kako bismo ispravno procijenili i pravilno upravljali ljudskim kapitalom tvrtke. Posebno se velika važnost pridaje vrijed¬nosti obrazovanja zaposlenika u svjetlu konkurentnosti turizma, što je u skladu s pretpostavkom kako stupanj obrazovanja zaposlenika izravno utječe na kvalitetu turističkih usluga. Cilj je ovog članka analizirati zadovoljstvo radnim mjestom i organizacijske obveze zaposlenika hotelskih kuća u Andaluziji (Španjolska), destinaciji čija je nesumnjiva konkurentska važnost u turi¬zmu neupitna. Pronađene su evidentne razlike u stupnju obrazovanja zaposlenika, tako da rezultati svakako ohrabruju odjele upravljanja ljudskim resursima na identifikaciju, održavanje i razvoj resursa i potencijalnih sposobnosti njihovog ljudskog kapitala.
Ključne riječi
obrazovanje; zadovoljstvo zaposlenika; predanost tvrtki; ljudski resursi; hoteli; Andaluzija
Hrčak ID:
70764
URI
Datum izdavanja:
1.6.2010.
Posjeta: 4.266 *