Prethodno priopćenje
Ispitivanje utjecaja vremenskih prilika na poslovanje poduzeća u Republici Hrvatskoj
Ivana Štulec
Sažetak
Istraživanja procjenjuju kako su četiri petine svjetskog gospodarstva, izravno ili neizravno, podložne utjecaju vremenskih prilika. I dok su vremenske prilike možda najstariji rizik s kojim se poduzeća susreću, instrumenti zaštitite od nepovoljnih vremenskih prilika dobivaju na važnosti tek posljednjih godina kada utjecaji klimatskih promjena postaju sve očitiji. Cilj rada je ispitati razinu osviještenosti hrvatskih poduzeća o utjecaju vremenskih prilika na njihovo poslovanje, utvrditi koje klimatske varijable u najvećoj mjeri utječu na poslovanje poduzeća, koji su sektori gospodarstva najosjetljiviji na vremenske prilike i na koje se načine hrvatska poduzeća štite od nepovoljnog utjecaja vremena. U tu svrhu provedeno je anketno istraživanje na uzorku velikih hrvatskih poduzeća. Rezultati istraživanja pokazali su kako su hrvatska poduzeća u velikoj mjeri svjesna utjecaja vremenskih prilika na njihovo poslovanje, te kako je potrebna daljnja edukacija da bi se razumjeli i usvojili novi instrumenti zaštitite od nepovoljnih vremenskih prilika.
Ključne riječi
vremenski rizik; upravljanje vremenskim rizikom; vremenske izvedenice; anketno istraživanje
Hrčak ID:
70781
URI
Datum izdavanja:
1.12.2010.
Posjeta: 1.583 *