Pregledni rad
https://doi.org/10.21861/hgg.2011.73.01.17
Nastavničke (re)interpretacije nacionalnog kurikuluma geografije za osnovnoškolsko obrazovanje u Portugalu
Felisbela Martins
; Lecturer at the Geography Department of the Faculty of Arts of the University of Porto and PhD student at the Faculty of Psychology and Educational Sciences of the University of Porto
Carlinda Leite
; Faculty of Psychology and Educational Sciences of the University of Porto
Sažetak
Cúrriculo Nacional do Ensino Básico [Nacionalni kurikulum za osnovnoškolsko obrazovanje] u Portugalu objavljen je 2001. godine. Tim je dokumentom, s obzirom na kurikulum, reorganizirano obrazovanje na osnovnoškolskoj razini. On je temeljna referenca
za upravljanje nastavnim planom i programom u portugalskim školama i sadržava glavne smjernice za cijeli niz obrazovnih iskustava, kao i za opće i specifične vještine koje učenici moraju razviti u svakom predmetu ili tematskom području.
Primjenom reorganizacije kurikuluma, na Geografskom odsjeku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Portu napravljeni su radni dokumenti kojima su definirane smjernice za obrazovanje nastavnika u ovom području u skladu s interpretacijom dokumenata izdanih od strane Ministarstvo obrazovanja. Ti su dokumenti podijeljeni studentima, budućim nastavnicima i njihovim mentorima na pripremnim radionicama.
Cilj ovog rada je, s naglaskom na pitanja koja se nameću u Nacionalnom kurikulumu za osnovnoškolsko obrazovanje i smjernicama za geografiju, predstaviti ne samo razloge zbog kojih su autori kurikuluma geografije osigurali određenu mogućnost izbora, nego i (re)interpretacije koje su ponudili nastavnici geografije-diplomanti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Portu s obzirom na ispunjavanje zahtjeva kurikuluma na nacionalnoj razini
u svojoj nastavničkoj praksi.
Ključne riječi
kurikulum; nastava geografije; Portugal
Hrčak ID:
71519
URI
Datum izdavanja:
1.8.2011.
Posjeta: 2.319 *