Radni materijali EIZ-a, No. 2, 2007.
Prethodno priopćenje
Bez čvrstih stavova, ali s mnogo zahtjeva: čvrstoća uvjerenja i želja za označavanjem genetski modificirane hrane
Sonja Radas
Mario Teisl
Sažetak
Postoje dva oprečna stajališta u odnosu na prihvaćanje genetski modificirane hrane (GM) i želje potrošača za označavanjem tih proizvoda. S jedne strane, postoji mišljenje kako potrošači nisu zainteresirani i kako stoga ne postoji želja za označavanjem GM proizvoda. Drugi se protive tom stavu. Podvojena mišljenja možda nastaju kao posljedica činjenice da u svakodnevnom životu potrošači mogu razlikovati više mogućnosti nego što se to u istraživanjima razmatra. Istodobno, potrošači mogu na različite načine procjenjivati informacije o mogućim koristima i rizicima povezanim s GM proizvodima. Pomoću različitih statističkih pristupa, u ovom se radu pokazuje kako potrošači imaju prilično različite preferencije prema uvođenju označavanja GM proizvoda. Potrošači koji nemaju čvrsto izražene stavove često zahtijevaju obvezno označavanje proizvoda najstrože vrste te traže da oznake sadrže najviše informacija. Upravo suprotno, potrošači s jasnije izraženim stavovima (ili za ili protiv GM proizvoda) u pravilu postavljaju manje zahtjeva prema politici označavanja GM proizvoda.
Ključne riječi
označavanja proizvoda; klaster analiza
Hrčak ID:
71592
URI
Datum izdavanja:
15.4.2007.
Posjeta: 1.890 *