Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

OCJENA PLANA I PROGRAMA NASTAVE TURSKOGA JEZIKA NA SVEUČILIŠTU JAGIELLONIAN U POLJSKOJ: ANALIZA SLUČAJA

Fatih Yilmaz ; Jagiellonian University, Institute of Oriental Philology, UJ, Krakow, Poland


Puni tekst: engleski pdf 232 Kb

str. 76-88

preuzimanja: 1.804

citiraj


Sažetak

Zahvaljujući svojoj ključnoj ulozi u komunikacijskom lancu diljem svijeta
turski jezik dobiva sve više na važnosti kako u obrazovanju tako i u svakodnevnom
životu. Budući da je učestalost korištenja turskoga jezika sve veća, nastava turskoga
kao stranoga jezika kao obrazovnoga područja također se sve više proširuje. Plan i
program nastave turskoga jezika mora učinkovito odgovoriti potrebama svijeta
promjena.
Ovim se istraživanjem putem ispitivanja mišljenja studenata nastojao ocijeniti plan i
program nastave turskoga jezika na Sveučilištu Jagellonian u Krakowu. Pod ocjenom
Fatih Yilmaz: Evaluating the Turkis language curriculum…
Život i škola, br. 25 (1/2011.), god. 57., str. 76. - 90.
89
se podrazumijeva sustavno prikupljanje i analiza svih relevantnih podataka potrebnih
za poboljšanje nastavnoga plana i programa i vrednovanje učinkovitosti, ali i
manjkavosti poučavanja stranoga jezika. Očekivanja i potrebe studenata ključni su za
izradu kolegija, stoga i nastavni plan i program valja razvijati u skladu s tim
potrebama i očekivanjima. Ukoliko nastavnici nisu upoznati s potrebama svojih
učenika, izrada nastavnoga plana i programa je otežana, stvarajući tako mnoštvo
problema u učenju i poučavanju stranoga jezika. Pojam «nastavni plan i program»
označava načela i postupke planiranja, provedbe, ocjene i upravljanja obrazovnim
programom. U ovom se istraživanju pojam «nastavni plan i program» odnosi
konkretno na nastavu turskoga jezika.
U ovoj su analizi slučaja ispitana 33 poljska studenta turskoga kao stranoga jezika i to
putem upitnika s Likertovom ljestvicom, u kojem su bila ponuđena četiri odgovora.
Pri analizi podataka korišten je statistički paket za analizu podataka u području
društvenih znanosti (SPSS 11.5). Podaci su analizirani tehnikama deskriptivne
statistike, uključujući učestalost i postotke. U zaključku istraživanja predavačima na
Sveučilištu Jagellonian daju se preporuke vezane uz izradu nastavnoga plana i
programa, sadržaja samog kolegija i odabira nastavnoga materijala. Preporuke iz
ovoga istraživanja također će pomoći izrađivačima programa poučavanja turskoga
jezika pri ocjeni učinkovitosti postojećega plana i programa nastave toga jezika.

Ključne riječi

obrazovanje; učenje stranog jezika; kurikulum; turski jezik

Hrčak ID:

71625

URI

https://hrcak.srce.hr/71625

Datum izdavanja:

10.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.273 *