Informatologia, Vol. 44 No. 3, 2011.
Izvorni znanstveni članak
KULTUROLOŠKA TEORIJA I HEGEMONIJA: ISTRAŽIVANJE U TURSKOJ O KULTIVIRAJUĆOJ ULOZI TELEVIZIJE
Ömer Özer
; Faculty of Communication Sciences, Anadolu University, Eskisehir, Turkey
Sažetak
Hegemonija možemo ugrubo definirati kao ukupno polje praktične strategije dominantne snage, u pridobivanju pristanka ljudi pod njegovom vladavinom (Eagleton, 1996: 167). Autoritet nad podređenim klasama ovisi o pristanku, a ne o snazi. Dominantni klase hegemoniju iskazuju kroz ideologije, a mediji su jedno od područja kroz koje se postiže hegemonija. Teorija kultiviranja naglašava da televizija ima ulogu u konceptualizaciji društvene stvarnosti i percepcije svijeta kod ljudi. Na primjer, redovni gledatelji smatraju da je policija bitna za ovaj svijet. To sugerira da se hegemonija ostvaruje. U ovoj studiji,napravljeno je istraživanje o kultivirajućoj ulozi uz sudjelovanje studenata Prirodoslovnog fakulteta na Anadolu University, Eskisehir, Turska.Istraživanje je pokazalo da postoji kultivirajuća uloga televizije. Ovaj rezultat pokazuje da se hegemonija ostvaruje na studentima srodnih fakulteta. U zaključku,raspravlja se o pitanju da li je televizija stara ili nova tehnologija.
Ključne riječi
kulturološka teorija; hegemonija; televizija; stari i novi mediji
Hrčak ID:
72599
URI
Datum izdavanja:
26.9.2011.
Posjeta: 4.647 *