Informatologia, Vol. 44 No. 3, 2011.
Prethodno priopćenje
NACIONALNI IDENTITET U BOLONJSKOM PROCESU
Jovan Bazić
; Faculty of Teacher Education, Leposavić, Serbia
Ana Anđelković
; Faculty of Teacher Education, Leposavić, Serbia
Sažetak
Predmet ovog rada je razmatranje nacionalnog identiteta, kao oblika kolektivne samosvijesti i bitnog činioca općeg i humanističkog odgoja i obrazovanja, u reformi obrazovanja prema standardima Bolonjskog procesa. Pri tome se polazi od Bolonjske deklaracije gdje je ukazano da će se u reformi obrazovanja poštovati različite kulture, jezici i nacionalni obrazovni sistemi. Koliko je to zaista moguće kada je poznato da su uzroci ovog koncepta reforme vezani za prilagođavanje obrazovanja neoliberalnoj strategiji razvoja u svijetu, procesima globalizacije i eurointegracijskih procesa. Obrazovanje se podređuje tržištu, a od obrazovnih ustanova se zahtijeva stroga racionalizacija i usko specijalistička profesionalizacija. Time se obrazovanje razdvaja od procesa odgoja i svijeta kulture, ono se rastaje od humanističkih vrijednosti i sadržaja koji su odlučujući za razvoj individualnih i kolektivnih identiteta i progresivnu ulogu kulture u društvu. U funkciji ovog rada, ilustrativno se ukazuje na zastupljenost relevantnih sadržaja u reformiranim studijskim programima učiteljskih fakulteta u Beogradu i Zagrebu.
Ključne riječi
nacionalni identitet; obrazovanje; integracija; bolonjski proces
Hrčak ID:
72602
URI
Datum izdavanja:
26.9.2011.
Posjeta: 2.107 *