Izvorni znanstveni članak
“Obično” vs. “atraktivno”: kako priče o načinu života postaju dio turističke ponude
Petra Kelemen
orcid.org/0000-0002-3372-8175
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju, I. Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sanja Lončar
orcid.org/0000-0002-7449-4272
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju, I. Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se propituje mogućnost uklapanja etnografskim istraživanjem zabilježenih priča o načinu života u turističku ponudu. Polazeći od, s jedne strane, konkretnog primjera, priča o vinodolskim zidarima i klesarima, te, s druge strane, od turističkih promidžbenih materijala, autorice ispisuju problematične točke termina “turistička atrakcija” koji se uhodano koristi u promišljanjima kulturnog turizma. Na primjeru korpusa zabilježenih vinodolskih priča koje prepoznaju kao snažne kohezijske elemente zajednice, a svjesne politike izlučivanja baštine, autorice predlažu put k stvaranju turističke ponude: od etnografskog istraživanja kao polazne točke, preko prepoznavanja, izlučivanja i imenovanja kulturnih elemenata baštinom, do njezina korištenja u sklopu kulturnih politika. Pritom predlažu prihvaćanje vrijednosti “običnoga”.
Ključne riječi
turistička ponuda; stvaranje baštine; “turistička atrakcija”; “običan život”; priče o vinodolskim zidarima i klesarima
Hrčak ID:
74746
URI
Datum izdavanja:
8.12.2011.
Posjeta: 4.637 *