Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

“Obično” vs. “atraktivno”: kako priče o načinu života postaju dio turističke ponude

Petra Kelemen orcid id orcid.org/0000-0002-3372-8175 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju, I. Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sanja Lončar orcid id orcid.org/0000-0002-7449-4272 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju, I. Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.534 Kb

str. 183-214

preuzimanja: 2.412

citiraj


Sažetak

U radu se propituje mogućnost uklapanja etnografskim istraživanjem zabilježenih priča o načinu života u turističku ponudu. Polazeći od, s jedne strane, konkretnog primjera, priča o vinodolskim zidarima i klesarima, te, s druge strane, od turističkih promidžbenih materijala, autorice ispisuju problematične točke termina “turistička atrakcija” koji se uhodano koristi u promišljanjima kulturnog turizma. Na primjeru korpusa zabilježenih vinodolskih priča koje prepoznaju kao snažne kohezijske elemente zajednice, a svjesne politike izlučivanja baštine, autorice predlažu put k stvaranju turističke ponude: od etnografskog istraživanja kao polazne točke, preko prepoznavanja, izlučivanja i imenovanja kulturnih elemenata baštinom, do njezina korištenja u sklopu kulturnih politika. Pritom predlažu prihvaćanje vrijednosti “običnoga”.

Ključne riječi

turistička ponuda; stvaranje baštine; “turistička atrakcija”; “običan život”; priče o vinodolskim zidarima i klesarima

Hrčak ID:

74746

URI

https://hrcak.srce.hr/74746

Datum izdavanja:

8.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.637 *