Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Antikrist Larsa von Triera kao alegorikum čovjekova odšašća

Tihomir Engler ; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 752 Kb

str. 651-668

preuzimanja: 1.192

citiraj


Sažetak

U članku se u sklopu interpretacije alegorijskih performativa koje Lars von Trier utkiva u film Antikrist propituje težište suvremene ljudske egzistencije nakon što se s nje skinuo veo i razgrnuo elementni postav života/prirode. U radu se utvrđuje da se filmskim uprizorenjem schopenhauerovsko-nietzscheanskih filozofema čovjeka nastoji izmamiti iz njegova logocentričnog poimanja života/prirode kako bi ga se suočilo s nužnošću propitivanja bioetičkog utemeljenja vlastite egzistencije.

Ključne riječi

alegorijski performativ; Antikrist; dionizijstvo; Levinas; logocentričnost; priroda; tehnifikacija; život

Hrčak ID:

75388

URI

https://hrcak.srce.hr/75388

Datum izdavanja:

22.11.2011.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 2.000 *