Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Masovni mediji i semiotika popularne kulture

Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Maja Mihovilović ; Visoka škola za odnose s javnošću i studij medija Kairos, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 475 Kb

str. 95-121

preuzimanja: 9.006

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 205 Kb

str. 122-122

preuzimanja: 948

citiraj


Sažetak

U radu se nastoje definirati i opisati glavna obilježja popularne kulture u zapadnom društvu te njihova povezanost s masovnim medijima. S obzirom na to da postojanje i širenje suvremene popularne kulture implicira uporabu masovnih medija, nastoji se dati uvid u način na koji se obilježja popularne kulture oblikuju
kao medijski sadržaj. Rad je pisan sa stajališta središnje pozicije u teorijama popularne kulture koja uvažava cjelokupnost njezinih izričaja – i onih koji zadovoljavaju niske ljudske nagone, i onih koji pružaju visoko estetsko iskustvo, i medijskoga spektakla, i istinskih umjetničkih ostvarenja. U radu se zastupa ideja društva koje je istodobni potrošač i proizvođač popularne kulture, što ne isključuje postojanje kapitalističke kulturne produkcije. Također se nastoji odgovoriti na pitanje zašto je popularno uopće popularno te zaključke potkrijepiti primjerima nekih od izričaja popularne kulture – televizije, filma, glazbe i jezika.

Ključne riječi

masovni mediji; popularna kultura; semiotika

Hrčak ID:

75496

URI

https://hrcak.srce.hr/75496

Datum izdavanja:

30.11.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 16.118 *