Prethodno priopćenje
VREDNOVANJE PITANJA PISMENOGA ISPITA ZNANJA IZ TURSKOGA JEZIKA PREMA BLOOMOVOJ TAKSONOMIJI
Ali Göçer
; Erciyes University, Faculty of Education, Department of Turkish Language Education,
Sažetak
Problemsko pitanje: Namjera ovog istraživanja bila je ispitati ispunjavaju li pitanja na pismenom ispitu u osnovnoškolskom obrazovanju svoju ulogu u ispitivanju govornih vještina u učenika ili ne, je li distribucija pitanja na pismenom ispitu na podrazinama kognitivne domene balansirana ili ne i jesu li pitanja na pismenom ispitu usklađena s predviđenim razinama usvojenosti znanja određenih programom ili ne. Svrha: Svrha istraživanja bila je izraditi niz pridjeloga utemeljenih na rezultatima istraživanja dobivenim uz pomoć taksonomske distribucije u kognitivnoj domeni pitanja na pismenim ispitima te upotrijebljenim u mjerenju razine usvojenosti govornih vještina u turskih učenika, određivanja razine pitanja upotrijebljenih u svrhu postizanja programom određenih razina usvojenosti znanja i određivanja kompetencija mjerenja i ocjenjivanja u učitelja. Metoda: Istraživanje je provedeno u 47 odabranih institucija primarnoga obrazovanja iz različitih društveno-kulturalnih oblasti Kayseri provincije. Prikupljeni su pismeni ispiti 101 učitelja turskoga jezika iz odabranih škola. Ukupno 69 pismenih ispita nasumično je izabrano iz ukupnog uzorka pismenih ispita šestih, sedmih i osmih razreda. Za analizu su odabrana 603 pitanja. Ta su pitanja analizirana uz pomoć kvalitativnog istraživačkog pristupa, metode proučavanja dokumenta i tehnike skeniranja. Rezultati: Distribucija pitanja iz pismenih ispita upotrijebljenih u svrhu određivanja usvojenosti govornih vještina u učenika te podstupnjeva kognitivne domene nije uravnotežena.
Ključne riječi
analiza; kognitivna domena; mjerenje i vrednovanje; taksonomska distribucija rezultata
Hrčak ID:
76350
URI
Datum izdavanja:
23.11.2011.
Posjeta: 1.800 *