Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.07.1.2012.04
ERR OKVIRNI SISTEM I KOOPERATIVNO UČENJE
Fehim Terzić
; Pedagogical Institute of Zenica-Doboj Canton (Bosnia and Herzegovina)
Sažetak
Program obuke "Čitanjem i pisanjem do kritičkog mišljenja" (RWCT) predstavlja sveobuhvatni pristup i uvođenje nove metodologije koja promovira aktivno, samostalno učenje i kritičko mišljenje. Metode RWCT-a uključuju strategije istraživanja, kreativnog mišljenja, kooperativnog učenja, diskusije i rasprave, te pisanje kao sredstvo ličnog izražavanja i pomoć u učenju. U Bosni i Hercegovini navedenu obuku provodi COI Step by step iz Sarajeva, a istu pohađaju i nastavnici sa područja Zeničko-dobojskog kantona. Bazična obuka ima za cilj razvijanje kompetencija nastavnika za primjenu ERR okvirnog sistema i različitih vidova kooperativnog učenja kao suvremenih strategija koje doprinose razvoju kritičkog mišljenja kod učenika. U okviru ovog rada cilj je ispitati da li su stavovi učenika viših razreda osnovne škole pozitivni ili negativni kada je u pitanju uloga i značaj ERR okvirnog sistema i kooperativnog učenja u procesu stjecanja znanja. U istraživanju su korištene sljedeće metode: metoda teorijske analize, deskriptivno-analitička metoda i Servej metoda, a od instrumenata specijalno dizajnirana Skala procjene za učenike (SPU). Rezultati istraživanja idu u prilog afirmaciji suvremenih strategija učenja i podučavanja kao što su ERR okvirni sistem i kooperativno učenje jer doprinose kognitivnom, konativnom i afektivnom razvoju učenika i jačanju njihovih kompetencija za XXI stoljeće.
Ključne riječi
ERR okvirni sistem; kooperativno učenje; kooperativne grupe; kritičko mišljenje; evokacija; razumijevanje značenja; refleksija; podučavanje
Hrčak ID:
78843
URI
Datum izdavanja:
1.3.2012.
Posjeta: 6.272 *