Stručni rad
https://doi.org/10.32728/mo.07.1.2012.12
BAJKA I DIJETE S ASPEKTA JUNAKA USMENOKNJIŽEVNE I FILMSKE BAJKE
Ivan Grgurević
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja (Hrvatska)
Katja Fabris
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja (Hrvatska)
Sažetak
U ovome radu nastojali smo pobliže pokazati kako bajka utječe na odgoj i razvoj predškolskoga djeteta s aspekta likova, odnosno junaka i junakinja, u usmenoknjiževnoj i filmskoj bajci. Junaci usmene bajke s velikom moći prilagodbe prešli su u umjetničku bajku i fantastičnu priču, a iz medija jezika u druge medije: strip, film i računalne igre. Stroga podjela likova na dobre i zle pružaju djeci informaciju o iskonskom prisuću zla, potrebi da se opredijeli i nadu da zlo mogu pobijediti oni koji su uporni i mudri. Bajka uči dijete pozitivnim osobinama (strpljenje, požrtvovnost, istinoljubivost) i kako se nositi, odnosno potisnuti negativne osobine (pohlepa, zavist, laž, škrtost), dat će prve spoznaje o strahu, ljubavi i osjećaju pobjede. Bajka je prvi dom emocionalne inteligencije. Igra pruža djeci mogućnost poistovjećivanja i pretvaranja u nekoga kome se dive, a podjelom na dobre i zle, heroje i antiheroje, jasan model za imitaciju. Kreativnom igrom djeca izmišljaju nove situacije, prizore i i zaplete, razvijaju motoričke i govorne sposobnosti, uče rješavati probleme i prepreke te surađivati s drugima, uče se ljubavi, empatiji, istini i pravdi.
Ključne riječi
bajka; filmska bajka; dijete; junak i junakinja; heroj i antiheroj
Hrčak ID:
78851
URI
Datum izdavanja:
1.3.2012.
Posjeta: 7.086 *