Pregledni rad
Dvojezično obrazovanje gluhe djece
Sandra Bradarić-Jončić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha, Zagreb, Hrvatska
Bojana Kolarić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se daje pregled teorijskih i praktičnih aspekata dvojezičnog obrazovanja gluhe djece. Razmatraju se spoznaje s područja dvojezičnosti čujućih bitnih za razumijevanje dvojezičnosti gluhih - definicije i vrste dvojezičnosti, značajke jezičnog razvoja dvojezične djece te prednosti dvojezičnosti. Razmatra se pojava ideje o dvojezičnosti gluhih, primjena modela dvojezičnosti čujućih na dvojezičnost gluhih, razlike u dvojezičnosti čujućih i znakovne dvojezičnosti te kulturološki aspekti dvojezičnosti gluhih. Razmatraju se načela dvojezičnog obrazovanja gluhe djece te njegovi praktični aspekti u predškolskom i školskom razdoblju.
Ključne riječi
gluhoća; znakovni jezik; dvojezičnost; dvojezično obrazovanje gluhe djece; jezični razvoj gluhe djece
Hrčak ID:
79043
URI
Datum izdavanja:
2.4.2012.
Posjeta: 4.264 *