Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Parabola četvrtog stupnja (bi-kvadratna parabola) kao prijelazna krivulja

Atınç Pirti orcid id orcid.org/0000-0001-9197-3411 ; Yildiz Technical University, Faculty of Civil Engineering, Department of Surveying Engineering, Davutpaşa/Esenler, İstanbul, Turkey
M. Ali Yücel ; Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Engineering and Architecture, Department of Geomatic Engineering, Canakkale-Turkey


Puni tekst: hrvatski pdf 285 Kb

str. 19-26

preuzimanja: 1.405

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 285 Kb

str. 19-26

preuzimanja: 1.916

citiraj


Sažetak

Prijelazne krivulje su u konstrukciji modernih cesta i željezničkih pruga elementi jednako bitni kod poravnanja kao i zakrivljenja (kružnog). Kako bi se spriječila iznenadna promjena centrifugalne sile, prijelazna se krivulja mora primijeniti zbog djelovanja sile gibanja u oštroj krivulji. Tijekom godina proširila se primjena klotoida na mnoge zemlje svijeta. Međutim, u ovom istraživanju, da bi se eliminirali problemi povezani s prometnom dinamikom, stvoreni klotoidom kod vozila pri velikim brzinama, ispituje se parabola četvrtog stupnja (bi-kvadratna parabola). U ovom se radu analizira mogućnost uporabe bi-kvadratnih parabola pri definiranju prijelaznih krivulja tijekom projektiranja prijevoznih sredstava. Opisuju se osnovna svojstva bi-kvadratnih parabola, njihovi osnovni matematički izrazi, računanje koordinata točke te pogonsko-dinamičke karakteristike bi-kvadratnih parabola. Daje se funkcija promjene zakrivljenosti i bočnog udarnog opterećenja duž bi-kvadratne parabole.

Ključne riječi

parabola četvrtog stupnja; cestovni i željeznički pravac; klotoida; prijelazna krivulja

Hrčak ID:

79150

URI

https://hrcak.srce.hr/79150

Datum izdavanja:

29.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.974 *