Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

POGLEDI MENTORA NA PEDAGOŠKU PRAKSU STUDENATA RAZREDNE NASTAVE

Jerneja Herzog ; Faculty od Education, University of Maribor, Slovenia
Milena Ivanuš Grmek ; Faculty od Education, University of Maribor, Slovenia
Branka Čagran ; Faculty od Education, University of Maribor, Slovenia


Puni tekst: hrvatski pdf 233 Kb

str. 25-47

preuzimanja: 915

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 233 Kb

str. 25-47

preuzimanja: 571

citiraj


Sažetak

U prvom dijelu rada predstavljamo ulogu mentorstva u praktičnom pedagoškom osposobljavanju studenata. Pedagoška praksa omogućuje studentu postupno uvođenje u pedagoški rad i osposobljavanje za poučavanje pod stručnim vodstvom mentora, a to je istodobno i kontakt s praktičnim radom. Veoma je važno dobro planirati pedagošku praksu, kao i da je kvalitetno provode mentori s odgovarajućim obrazovanjem i iskustvom, kako bi student pri tome razvijao različite sposobnosti. Drugi dio izlaganja iznosi rezultate kvalitativnog istraživanja u kojem je sudjelovalo 26 mentora. Oni su u studijskoj godini 2009./2010. bili mentori studentima 4. godine sveučilišnog studijskog programa Razredna nastava na Pedagoškom fakultetu Sveučilišta u Mariboru. U istraživanju nas je zanimalo kako učitelji mentori ocjenjuju svoj rad i ulogu mentorstva. Također nas je zanimalo kako se ocjenjuje rad studenata tijekom pedagoške prakse, što dobivaju od studenata te kakav se odnos razvija između mentora i studenata. Rezultati istraživanja pokazuju kako većina mentora, zapravo, nije dovoljno motivirana te je i nedovoljno stručno pripremljena za mentorstvo. Mentori smatraju da mentorstvom nisu preopterećeni te kako ih ono potiče na razvoj međusobnog profesionalnog odnosa. Studenti koji, prema mišljenju mentora, imaju skromna pedagoška iskustva obraćaju im se s različitim pitanjima, a najčešće ih zanima kako pripremiti i izvesti nastavni sat. Mentori kod studenata cijene različite novine, motivacijske igre koje uvode u nastavu i time posredno utječu na profesionalni razvoj mentora.

Ključne riječi

mentorstvo; pedagoška praksa; praktično obrazovanje; razredna nastava

Hrčak ID:

79599

URI

https://hrcak.srce.hr/79599

Datum izdavanja:

20.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.764 *