Prethodno priopćenje
POGLEDI MENTORA NA PEDAGOŠKU PRAKSU STUDENATA RAZREDNE NASTAVE
Jerneja Herzog
; Faculty od Education, University of Maribor, Slovenia
Milena Ivanuš Grmek
; Faculty od Education, University of Maribor, Slovenia
Branka Čagran
; Faculty od Education, University of Maribor, Slovenia
Sažetak
U prvom dijelu rada predstavljamo ulogu mentorstva u praktičnom pedagoškom osposobljavanju studenata. Pedagoška praksa omogućuje studentu postupno uvođenje u pedagoški rad i osposobljavanje za poučavanje pod stručnim vodstvom mentora, a to je istodobno i kontakt s praktičnim radom. Veoma je važno dobro planirati pedagošku praksu, kao i da je kvalitetno provode mentori s odgovarajućim obrazovanjem i iskustvom, kako bi student pri tome razvijao različite sposobnosti. Drugi dio izlaganja iznosi rezultate kvalitativnog istraživanja u kojem je sudjelovalo 26 mentora. Oni su u studijskoj godini 2009./2010. bili mentori studentima 4. godine sveučilišnog studijskog programa Razredna nastava na Pedagoškom fakultetu Sveučilišta u Mariboru. U istraživanju nas je zanimalo kako učitelji mentori ocjenjuju svoj rad i ulogu mentorstva. Također nas je zanimalo kako se ocjenjuje rad studenata tijekom pedagoške prakse, što dobivaju od studenata te kakav se odnos razvija između mentora i studenata. Rezultati istraživanja pokazuju kako većina mentora, zapravo, nije dovoljno motivirana te je i nedovoljno stručno pripremljena za mentorstvo. Mentori smatraju da mentorstvom nisu preopterećeni te kako ih ono potiče na razvoj međusobnog profesionalnog odnosa. Studenti koji, prema mišljenju mentora, imaju skromna pedagoška iskustva obraćaju im se s različitim pitanjima, a najčešće ih zanima kako pripremiti i izvesti nastavni sat. Mentori kod studenata cijene različite novine, motivacijske igre koje uvode u nastavu i time posredno utječu na profesionalni razvoj mentora.
Ključne riječi
mentorstvo; pedagoška praksa; praktično obrazovanje; razredna nastava
Hrčak ID:
79599
URI
Datum izdavanja:
20.3.2012.
Posjeta: 4.764 *