Izvorni znanstveni članak
PRIMJENA INOVATIVNIH METODIČKIH MODELA U FAZI LOKALIZACIJE KNJIŽEVNOGA TEKSTA
Dragana Franciskovic
; Teacher Education in the Hungarian Language Teaching, University of Novi Sad, Serbia
Sažetak
Rad se bavi istraživanjem koje je provedeno s ciljem vrednovanja mogućnosti i razine utjecaja suvremenih nastavnih metoda na kvalitetu analize književnoga teksta. Suvremene nastavne metode zacijelo imaju stanoviti utjecaj na učenikovo književno iskustvo i sposobnost analize književnih djela. Istražili smo gore spomenutu razinu utjecaja u specifičnom odgojno- obrazovnom području koristeći se književnim ulomkom u fazi lokalizacije teksta kao primjerom. Istraživanje sadrži rezultate eksperimenata s paralelnim skupinama u sedmom razredu. Polazeći od toga da je bit modela u redefiniranju uloge lokalizacije teksta, a samim tim i percepcije teksta, pretpostavilo se da promjene do kojih dolazi imaju pozitivan utjecaj na odnos učenika prema književnom ulomku, njegova stajališta prema književnom djelu kao cjelini, uspjeh u svladavanju gradiva iz književnosti. Glavni je zadatak istraživanja stoga bio utvrditi utječe li i u kojoj mjeri eksperimentalna nastava, u odnosu na tradicionalnu, na očekivane promjene u stajalištima učenika prema tumačenju književnih ulomaka u nastavi i uspjehu učenika u svladavanju ove vrste književnih tekstova. Cilj je istraživanja pridonijeti sveukupnom poučavanju o tumačenju književnog ulomka u kontekstu multimedijskog iskustva s višedimenzionalnom umjetnošću te složenijih zahtjeva suvremenog obrazovanja i književnosti.
Ključne riječi
književni ulomak; književni tekst; lokalizacija; metodički modeli
Hrčak ID:
79600
URI
Datum izdavanja:
20.3.2012.
Posjeta: 2.337 *