Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PRIMJENA INOVATIVNIH METODIČKIH MODELA U FAZI LOKALIZACIJE KNJIŽEVNOGA TEKSTA

Dragana Franciskovic ; Teacher Education in the Hungarian Language Teaching, University of Novi Sad, Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 261 Kb

str. 73-102

preuzimanja: 567

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 261 Kb

str. 73-102

preuzimanja: 387

citiraj


Sažetak

Rad se bavi istraživanjem koje je provedeno s ciljem vrednovanja mogućnosti i razine utjecaja suvremenih nastavnih metoda na kvalitetu analize književnoga teksta. Suvremene nastavne metode zacijelo imaju stanoviti utjecaj na učenikovo književno iskustvo i sposobnost analize književnih djela. Istražili smo gore spomenutu razinu utjecaja u specifičnom odgojno- obrazovnom području koristeći se književnim ulomkom u fazi lokalizacije teksta kao primjerom. Istraživanje sadrži rezultate eksperimenata s paralelnim skupinama u sedmom razredu. Polazeći od toga da je bit modela u redefiniranju uloge lokalizacije teksta, a samim tim i percepcije teksta, pretpostavilo se da promjene do kojih dolazi imaju pozitivan utjecaj na odnos učenika prema književnom ulomku, njegova stajališta prema književnom djelu kao cjelini, uspjeh u svladavanju gradiva iz književnosti. Glavni je zadatak istraživanja stoga bio utvrditi utječe li i u kojoj mjeri eksperimentalna nastava, u odnosu na tradicionalnu, na očekivane promjene u stajalištima učenika prema tumačenju književnih ulomaka u nastavi i uspjehu učenika u svladavanju ove vrste književnih tekstova. Cilj je istraživanja pridonijeti sveukupnom poučavanju o tumačenju književnog ulomka u kontekstu multimedijskog iskustva s višedimenzionalnom umjetnošću te složenijih zahtjeva suvremenog obrazovanja i književnosti.

Ključne riječi

književni ulomak; književni tekst; lokalizacija; metodički modeli

Hrčak ID:

79600

URI

https://hrcak.srce.hr/79600

Datum izdavanja:

20.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.337 *