Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

STAV PREMA STANDARDNOM JEZIKU I ODSTUPANJA OD MORFOLOŠKE NORME STUDENATA NASTAVNIČKIH STUDIJA

Marko Alerić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Croatia
Renata Prskalo ; First Primary School Petrinja, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 630 Kb

str. 103-133

preuzimanja: 388

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 630 Kb

str. 103-133

preuzimanja: 632

citiraj


Sažetak

U radu su prikazani rezultati istraživanja provedenog među studentima 4. i 5. godine Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Učiteljskog fakulteta u Zagrebu te Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, Odsjek u Petrinji, kojemu je cilj bio utvrditi stav budućih učitelja i budućih profesora hrvatskoga jezika prema hrvatskome standardnom jeziku i stupanj njihova poznavanja i uspješne primjene morfološke standardnojezične norme. Rezultati istraživanja pokazuju da u sve tri skupine studenti imaju relativno visok stupanj pozitivnoga stava prema hrvatskome standardnom jeziku, ali niži stupanj poznavanja morfološke norme i njezine uspješne primjene. Rezultati istraživanja pokazuju potrebu za dodatnim poučavanjem studenata morfološkoj normi, osobito u područjima u kojima su odstupanja najčešća, te na, zbog utjecaja nastavnika na učenike, potrebu razvoja svijesti studenata o važnosti ovladavanja morfološkom standardnojezičnim normom i uvježbavanja njezine pravilne primjene.

Ključne riječi

morfološka standardnojezična norma; ovladavanje morfološkom standardnojezičnom normom; stav o hrvatskome standardnom jeziku

Hrčak ID:

79595

URI

https://hrcak.srce.hr/79595

Datum izdavanja:

20.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.438 *