Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini

Ante Vukasović ; Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 847 Kb

str. 389-406

preuzimanja: 670

citiraj


Sažetak

Razdoblje komunističke vlasti ostavilo je moralnu pustoš. Obezvrijeđene su temeljne ljudske vrijednosti. Krize su zahvatile sve pore društvenog života. Postale su obilježjem vremena u kome živimo. A živjeli smo u doba - zapisao je V. Filipović - u kome su oblici životne prakse bili ostvarivani ne samo mimo ideje humaniteta, nego - na užas svih – protiv ideje humaniteta. Zato, nakon pOlitičkog prevrata i ostvarene nezavisnosti, hrvatski narod traži putove gospodarske i duhovne obnove, moralne i odgojne preobrazbe, reafirmacije vrijednosti.
U želji da ta nastojanja budu što učinkovitija autor upozorava na bogatu hrvatsku pedagogijsko-vrijednosnu baštinu. Analizom brojnih radova filozofijske i kulturne usmjerbe S. Matičevića i S. Patakija, etičkog optimizma S. Zimmermanna, vrijednosno orijentirane filozofije Odgoja P. Vuk-Pavlovića, ideje humaniteta kao odgojnog ideala u djelima V. Filipovića - pisac pokazuje da je hrvatska filozofijska i pedagogijska misao između dva svjetska rata bla vrlo plodna i inspirativna. To je naša pozitivna filozofijsko-pedagogijska tradicija. Prevladavanje krize traži povratak tim postignućima. Analizirana djela S. Matičevića, S. Patakija, S. Zimmermanna, P. Vuk-Pavlovića i V. Filipovića mogu poslužiti kao dobri poticaji, uzori i putokazi u procesu moralne i odgojne preobrazbe.

Ključne riječi

Hrčak ID:

81973

URI

https://hrcak.srce.hr/81973

Datum izdavanja:

5.12.1994.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.623 *