Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odnos dječje socijalne i interkulturalne kompetencije

Vesna Buljubašić Kuzmanović orcid id orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Goran Livazović orcid id orcid.org/0000-0002-0277-5534 ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 816 Kb

str. 261-276

preuzimanja: 392

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada ispitati koliko socijalne vještine, kao mjere poželjnog i socijalno kompetentnog ponašanja, sadrže, objašnjavaju i prognoziraju interkulturalnu kompetentnost učenika od petoga do osmog razreda osnovne škole (N = 593). Višedimenzionalna mjera dječje socijalne kompetencije operacionalizirana je kroz 17 varijabli čiju su kvalitetu razvijenosti procjenjivali učenici i njihovi razrednici. Usporedba rezultata pokazala je da ispitani učenici pozitivnije procjenjuju svoju socijalnu kompetentnost od njihovih nastavnika i da su djevojčice socijalno kompetentnije od dječaka. Faktorska analiza skale socijalnih vještina pokazala je da dječju socijalnu kompetentnost najviše određuje briga za druge, prepoznavanje osjećaja i potreba drugih te slaganje s drugima, što su prediktorske odrednice interkulturalne kompetentnosti. Socijalno, a samim tim i interkulturalno ponašanje ispitanih učenika najviše je određeno sposobnošću rješavanja međuljudskih odnosa, brigom za druge, spremnošću na suradnju, pomaganje i kompromise. Propitujući navedene kontekste, rad podupire suvremena nagnuća kurikuluma, zasnovana na ishodima učenja, standardima i kompetencijama, koji potiče otvorenost, fleksibilnost, interkulturalnost, inkluzivnost te učeniku usmjeren pristup.

Ključne riječi

škola; učenici; vještine; ponašanje; socijalna i interkulturalna kompetencija

Hrčak ID:

82372

URI

https://hrcak.srce.hr/82372

Datum izdavanja:

30.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.206 *