Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Interkulturalizam u kurikulumu primarnog obrazovanja

Ivana Topić ; Osnovna škola dr. Vinka Žganca, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 171 Kb

str. 407-416

preuzimanja: 1.254

citiraj


Sažetak

U kurikulumu suvremene škole interkulturalni odgoj i obrazovanje nastoji odgovoriti potrebama multikulturalnog društva koje teži pozitivnim vrijednostima poput tolerancije, demokracije i slobode. Interkulturalizam se uči stjecanjem interkulturalnih kompetencija koje podrazumijevaju usvajanje određenih stavova, znanja i vještina.
Jedan od primjera integracije interkulturalnog odgoja i obrazovanja u školski kurikulum jest provedba projekta Identitet i interkulturalizam kroz putovanja – Put pod noge Instituta za međunarodne odnose u Zagrebu, koji se školske godine 2008./2009. provodio u nižim razredima pet zagrebačkih škola te pet škola Splitsko-dalmatinske županije. Osnovne aktivnosti u okviru projekta podrazumijevaju rad s učenicima u pedagoškim radionicama, a kad je god moguće i konkretnim putovanjem. Članak donosi primjer iz prakse odnosno opisuje konkretne aktivnosti učenika 4. razreda Osnovne škole Lovre pl. Matačića u Zagrebu u okviru navedenog projekta kojima se utjecalo na stjecanje interkulturalnih kompetencija.

Ključne riječi

interkulturalizam; interkulturalni odgoj i obrazovanje; kurikulum; primarno obrazovanje; projekt Put pod noge

Hrčak ID:

82716

URI

https://hrcak.srce.hr/82716

Datum izdavanja:

15.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.790 *