Stručni rad
Povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole
Ivana Delač Horvatinčić
Marijana Kozarić Ciković
; Osnovna škola Josipa Zorića, Dugo Selo
Sažetak
Sudionici istraživanja bili su učenici OŠ Josipa Zorića iz Dugog Sela (N=205). Da bi se provjerilo postoji li povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha, korišten je Self-Perception Profile for Children (S. Harter) i upitnik o navikama čitanja. Učenici s pozitivnijim navikama čitanja imaju pozitivniji stav prema čitanju, bolje ocjene te bolje samopoimanje vezano za regulaciju ponašanja i opće samovrednovanje. Što više učenik voli čitati i što bolje smatra da čita, bit će zadovoljniji sobom i svojim životom. Dječaci se
više od djevojčica smatraju uspješnima u sportskim aktivnostima, a djevojčice su manje zadovoljne izgledom, više vole čitati i imaju pozitivnije stavove o čitanju. Učenici s boljom ocjenom iz tjelesnog se osjećaju uspješnijima u sportskim aktivnostima i zadovoljniji su svojim izgledom.
Ključne riječi
samopoimanje; navike čitanja; stav prema čitanju; školski uspjeh
Hrčak ID:
82723
URI
Datum izdavanja:
15.10.2010.
Posjeta: 4.008 *