Prethodno priopćenje
Utjecaj načina poučavanja na motivaciju i stav učenika prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu
Dunja Pavličević-Franić
orcid.org/0000-0002-8844-4268
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Katarina Aladrović Slovaček
orcid.org/0000-0002-0706-9436
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Polaskom u školu započinje sustavno institucionalno učenje hrvatskoga standardnoga jezika kojemu tijekom školovanja pripada i najveći broj nastavnih sati. No unatoč tome, istraživanja ukazuju na nisku razinu temeljne pismenosti hrvatskih govornika i činjenicu da materinski jezik dijeli posljednja mjesta na ljestvicama omiljenih nastavnih predmeta (Miljević-Riđički i sur., 2004). Istraživanjem se željelo odgovoriti na temeljno lingvodidaktičko i komunikacijsko, ali i pedagoško-psihološko pitanje: u kojoj je mjeri potrebno mijenjati načine poučavanja hrvatskoga jezika kako bismo motivirali učenike da zavole materinski jezik te da ga uspješnije i lakše usvajaju.
Važnu ulogu u procesu učenja i poučavanja, te u poticanju ozitivnoga stava prema materinskome jeziku imaju učitelji hrvatskoga jezika. Stoga je primarni cilj ovoga rada bio - ispitati motivaciju učitelja (N=150) i načine poučavanja u nastavi hrvatskoga jezika, te ispitati stav učenika (N=200) prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu. Kao instrumenti ispitivanja korišteni su anketni upitnici. Podaci su analizirani i obrađeni u SPSS programu za statistiku (F-test, t-test, X2-test).
Ključne riječi
nastava hrvatskoga jezika; motivacija učitelja i učenika; ranojezični diskurs
Hrčak ID:
82732
URI
Datum izdavanja:
15.4.2011.
Posjeta: 4.667 *