Izvorni znanstveni članak
Tretiranje učenika s ADHD poremećajem u redovitim osnovnim školama
Siniša Opić
orcid.org/0000-0001-9800-0145
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Jasna Kudek Mirošević
orcid.org/0000-0001-7582-0087
; Dragutin Tadijanović Elementary School, Zagreb
Sažetak
Cilj ovog longitudinalnog istraživanja je istražiti kako učitelji unutar odgojnoobrazovnog procesa tretiraju učenike kojima je dijagnosticiran ADHD sindrom. Istraživanje je provedeno na uzorku od 45 učenika iz pet osnovnih škola grada Zagreba kojima je školske godine 2008./2009. medicinski dijagnosticiran ADHD, te 45 učenika kontrolne skupine iz istih škola (ΣN=90). Na supstratu od 20 varijabli na ordinalnoj skali univarijatnim (ANOVA) i multivarijatnim pristupom obrade podataka (diskriminativna analiza) verificirana je nul hipoteza kojom je pretpostavljeno da ne postoji statistički značajna razlika između učenika kojima je dijagnosticiran ADHD i ostalih učenika s obzirom na tretiranje od strane njihovih učitelja. S obzirom na određene varijable pružanja odgojno-obrazovne podrške dobiveni rezultat o nepostojanju razlika među uzorcima ukazuje da učitelji ne pružaju odgovarajuću specifičnu odgojnoobrazovnu podršku učenicima s ADHD-om, iako je s obzirom na pedagoški specifikum rada s dotičnim učenicima takva podrška izuzetno potrebna.
Ključne riječi
ADHD; odgojno-obrazovna podrška; osnovna škola; tretman; inkluzija
Hrčak ID:
82753
URI
Datum izdavanja:
30.1.2011.
Posjeta: 5.196 *