Izvorni znanstveni članak
Razlike u doživljaju usamljenosti i socijalne podrške kod djece niže osnovnoškolske dobi
Slavica Blaženka Kokorić
orcid.org/0000-0002-3846-8384
; Studijski centar socijalnog rada, Zagreb
Maja Laklija
orcid.org/0000-0002-2580-4983
; Studijski centar socijalnog rada, Zagreb
Ivanka Jutriša
; Centar za socijalnu skrb, Vinkovci
Sažetak
U radu se analiziraju razlike u doživljaju usamljenosti i socijalne podrške kod djece niže osnovnoškolske dobi ovisno o promatranim obilježjima djeteta (spol i školski uspjeh), obilježjima obitelji (veličina obitelji, broj djece, zaposlenost roditelja) te sredine u kojoj dijete živi (ruralna/urbana sredina). U istraživanju je sudjelovalo 164 djevojčica i dječaka, polaznika trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da je doživljaj usamljenosti značajno veći u skupini djece koja ostvaruju niži školski uspjeh, čiji su roditelji nezaposleni, te koji imaju više od četvero braće i sestara. Istovremeno utvrđeno je da djeca s izvrsnim školskim uspjehom doživljaju značajno više socijalne podrške od djece s dobrim i vrlo dobrim uspjehom te da postoji značajna negativna povezanost između usamljenosti i dostupnosti socijalne podrške.
Ključne riječi
usamljenost djece; socijalna podrška; rizici; prevencija
Hrčak ID:
82783
URI
Datum izdavanja:
15.10.2011.
Posjeta: 2.951 *