Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DOŽIVLJAJ ŠKOLSKOG (NE)USPJEHA KOD DJECE I MLADIH S POREMEĆAJIMA U PONAŠANJU

Ivana Jeđud ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za poremećaje u ponašanju Sveučilište u Zagrebu
Marija Lebedina-Manzoni ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za poremećaje u ponašanju Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 349 Kb

str. 404-425

preuzimanja: 1.378

citiraj


Sažetak

U projektu „Socijalnopedagoška dijagnoza - participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija“ sudjelovalo je 40-ero djece i mladih. Dvadeset sedmero sudionika nalazilo se u procesu institucionalne dijagnostike, dok je 13-ero bilo smješteno u stambenoj zajednici. U istraživanju je primijenjen polustrukturirani intervju s naglaskom na samoprezentaciji djece i mladih. Intervju je obuhvaćao sva važna područja života djece i mladih: o sebi, obitelj, škola, vršnjaci i slobodno vrijeme, normativne orijentacije, budućnost, strategije suočavanja, intervencije, poremećaji u ponašanju.
Za obradu podataka primijenjena je kvalitativna metodologija. Kroz proces sažimanja izvorne rečenice iz intervjua organizirane su u kategorije i dimenzije. Ovaj rad dio je cjelovitog istraživanja i bavi se područjem škole kroz kategorije: doživljaj škole, odnos prema školi, promjene škole, način učenja, doživljaj učenja, doživljaj školskog uspjeha, odnos s nastavnicima, očekivanja od nastavnika, očekivanja nastavnika, položaj među vršnjacima.
Elementi školskog uspjeha pokazali su se povezani s pozitivnim doživljajem škole, radnim navikama i samomotivacijom za učenje te dobrim odnosima s vršnjacima i nastavnicima. Neuspjeh je bio povezan s negativnim doživljajem škole, nepostojanjem radnih navika i strukture učenja te s osjećajem različitosti od vršnjaka, što često rezultira bježanjem iz škole.

Ključne riječi

djeca i mladi; poremećaji u ponašanju; kvalitativna metodologija; školski uspjeh/neuspjeh

Hrčak ID:

82805

URI

https://hrcak.srce.hr/82805

Datum izdavanja:

15.10.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.755 *