Izvorni znanstveni članak
Lik odgojitelja u Novom zavjetu
Niko Tunjić
; Salezijanska klasična gimnazija s pravom javnosti, Rijeka
Sažetak
Primjenom hermeneutičke metodologije i teorijskoga okvira duhovnoznanstvene pedagogije u radu se analizira lik odgojitelja u Novom zavjetu na temelju zgode puta u Emaus (Lk 24, 13-28), i to kao lik odgojitelja – suputnika. Suputništvo je jedno od osnovnih ljudskih iskustava u kojem se ljudsko biće očovječuje. Pritom je posebno pedagoški važna odgojiteljeva sposobnost za susret koja u sebi sadrži brojne paradigme odgojiteljskoga djelovanja – prijateljsku
prisnost, povjerenje, odgovornost za drugoga, umijeće komuniciranja,
empatijsko uživljavanje, postupnost i zahtjevnost, istinitost, služenje odgoju. U radu se sustavno i logički objašnjava utjecaj duhovnoznanstvene pedagogije i njezine paradigme razumijevanja smisla i značenja odgojnoga djelovanja. Analizira se uloga odgojitelja kao suputnika odgajanicima u različitim situacijama. Naglasak je stavljen na odgojnu praksu, odnosno na „praktičnu pedagogiju“.
Ključne riječi
duhovnoznanstvena pedagogija; hermeneutika; odgojitelj; suputnik; odgajanik; sugovornik; služenje
Hrčak ID:
82850
URI
Datum izdavanja:
15.4.2010.
Posjeta: 1.815 *