Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Korištenje matematičkih udžbenika obzirom na spol i godine staža učitelja matematike

Vlatka Domović orcid id orcid.org/0000-0001-5794-6786 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Dubravka Glasnović Gracin orcid id orcid.org/0000-0001-5195-4873 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Lana Jurčec ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb

str. 187-202

preuzimanja: 807

citiraj


Sažetak

U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o korištenju udžbenika matematike s obzirom na spol i godine staža ispitanika. Ciljevi istraživanja prikazanog u ovom radu su prepoznavanje temeljnih orijentacija učitelja pri korištenju udžbenika, kao i analiza načina korištenja udžbenika kod učitelja s različitim demografskim karakteristikama. Faktorskom analizom izlučena su četiri faktora, od kojih se tri odnose na autoritet udžbenika, a jedan na individualizirani pristup u nastavi matematike. Rezultati ukazuju na velik autoritet matematičkih udžbenika u nastavi matematike viših razreda osnovnih škola u Hrvatskoj, te da se diferencijacija prema sposobnostima učenika u nastavi matematike koristi, ali u maloj mjeri. Također, analiza pokazuje da ne postoje značajne razlike u korištenju udžbenika
s obzirom na spol učitelja matematike, dok radno iskustvo značajno
utječe na način upotrebe udžbenika u nastavi. Ovi rezultati su promatrani i u kontekstu rezultata nacionalnih ispita iz matematike iz 2007. godine.

Ključne riječi

učitelj matematike; matematički udžbenik; autoritet udžbenika; individualizirani pristup; osnovna škola

Hrčak ID:

82870

URI

https://hrcak.srce.hr/82870

Datum izdavanja:

15.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.199 *