Izvorni znanstveni članak
PEDAGOŠKA PREVENCIJA NASILNIČKOG PONAŠANJA OSNOVNOŠKOLACA
Goran Livazović
orcid.org/0000-0002-0277-5534
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska
Antonija Vranješ
Sažetak
Suvremena istraživanja pokazuju sve veću prevalenciju nasilničkoga ponašanja
među učenicima osnovnih škola. Nasilništvo je oblik agresivnog ponašanja koje spada u
kategoriju rizičnih poremećaja djece i mladih. Rad se bavi analizom klasifikacija poremećaja
u ponašanju, razvojnim značajkama osnovnoškolaca te modelima prevencije. Problematizira
se agresivnost kao oblik antisocijalnoga ponašanja, uz rezultate istraživanja provedenoga na
uzorku od 105 učenika petih i sedmih razreda osnovnih škola. Kada je riječ o tjelesnom
nasilju, udaranju i guranju drugih osoba, ti su oblici nasilništva češće zastupljeni kod mlađih
učenika. No uvažavajući u cijelosti ispitivane varijable – učestalost svađanja, učestalost
ogovaranja i širenja laži o drugima, izrugivanje i ismijavanje drugih te isključivanje drugih iz
društva, vidljiva je veća prevalencija kod učenika sedmih razreda. Dobiveni rezultati
pokazuju kako su stariji osnovnoškolci skloniji socijalno složenijim oblicima nasilja, poput
verbalnog i odnosnog vršnjačkog nasilja
Ključne riječi
nasilje; osnovnoškolci; poremećaji u ponašanju; prevencija
Hrčak ID:
83162
URI
Datum izdavanja:
11.6.2012.
Posjeta: 10.799 *