Stručni rad
Računalna animacija u sportu
Jurica Trstenjak
; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Bruno Trstenjak
; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Bruno Palašek
; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Sažetak
Da bi povećali svoja sportska dostignuća, sportaši primjenjuju različita tehnička pomagala. Jedno od tih pomagala je i računalo, točnije, računalna grafika pomoću koje se izvode razne animacije. Animacije mogu biti u vidu kretnji sportaša i kretnji sportskih rekvizita (lopte, loptice, palica, štapova…). Jedan od vodećih računalnih programa na području animacije u sportu je Hawk-eye. Hawk-eye je pretežno namijenjen disciplinama kao što su tenis, kriket, nogomet i biljar. U tenisu nam pomaže (između ostaloga) kod otkrivanja da li je loptica pala izvan granice igrališta ili ne. U nogometu nam otkriva da li je lopta prešla gol liniju. U biljaru nam sugerira mjesto udarca bijele kugle. Kod kriketa nam može simulirati putanju loptice kod različitih vrsta udarca.
Ključne riječi
računalna grafika; animacija; Hawk-eye; tenis; nogomet; biljar; kriket
Hrčak ID:
83444
URI
Datum izdavanja:
21.6.2012.
Posjeta: 2.443 *