Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.07.2.2012.07

STAVOVI STUDENATA LIKOVNE UMJETNOSTI SVEUČILIŠTA U MARIBORU PREMA USMJERENJIMA I SADRŽAJIMA SUVREMENOG LIKOVNOG OBRAZOVANJA

Tomaž Zupančič ; Faculty of Education, University of Maribor (Slovenia)


Puni tekst: engleski pdf 128 Kb

str. 85-96

preuzimanja: 666

citiraj


Sažetak

Rad predstavlja neke od sadržaja suvremenog likovnog obrazovanja inkorporiranih u program likovne pedagogije na Sveučilišta u Mariboru. Ovi sadržaji proizlaze iz postmodernog likovnog kurikuluma. Jedan od najznačajnijih zadataka suvremene likovne edukacije postmodernog doba je osposobljavanje mladih ljudi za razumijevanje kulture u kojoj žive. Suvremena likovna edukacija ima uporište u globalnim temeljima. Naglašava koncepte sukladno postmodernoj paradigmi i ruši prepreke između visoke i popularne umjetnosti. Interkulturalna je i multikulturalna te razvija aspekte mirovne kulture.
Ukoliko razvijanje kreativnih potencijala, likovno-vizualno opismenjavanje te razumijevanje suvremenog kulturnog svijeta ostaju prioriteti likovnog odgoja, tada, sukladno modernom dobu treba dodati sljedeće: razvoj ekološke svijesti i brigu za ljudska prava, osobito u smislu isticanja tolerancije i jednakosti. Empirijski dio rada predstavlja upitnik za studente i njihove stavove. Studenti su rangirali sadržaje prema značajnosti i upotrebljivosti u njihovoj budučoj učiteljskoj praksi. Naglasili su značajnost i potrebu po inkorporiranju suvremenih sadržaja v današnju likovno pedagošku praksu.

Ključne riječi

Likovni odgoj; postmodernizam; suvremena umjetnost; ekologija; mir; tolerantnost

Hrčak ID:

83749

URI

https://hrcak.srce.hr/83749

Datum izdavanja:

23.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.530 *