Market-Tržište, Vol. 24 No. 1, 2012.
Prethodno priopćenje
Integrirana marketinška komunikacija u visoko kategoriziranim hotelima Dalmacije: istraživanje iz perspektive menadžera i gostiju
Maja Šerić
orcid.org/0000-0002-7799-2592
; University of Valencia
Irene Gil Saura
orcid.org/0000-0002-5758-0806
; University of Valencia
Sažetak
Iako se primjena integrirane marketinške komunikacije (IMK) istražuje u različitim kontekstima i zemljama diljem svijeta,ipak su potrebni novi doprinosi za afirmaciju koncepta. Konkretno, u turističkom je sektoru provedeno vrlo malo istraživanja na temu integracije marketinških komunikacija. Osim toga, prethodne su se studije uglavnom usredotočile na mišljenja menadžera zanemarujući potrošačevu percepciju IMK. Cilj ovog istraživačkog rada jest podrobnije razraditi koncept IMK u turističkom sektoru, posebno u hotelima u Dalmaciji, iz dvojne perspektive menadžera i gostiju. U tu svrhu tijekom travnja i svibnja 2010. godine ispitani su menadžeri 15 visoko kategoriziranih hotela Dalmacije i njihovih 118 gostiju. Rezultati deskriptivne statističke analize otkrili su visok stupanj primjene IMK u hotelima i visok stupanj njezine percepcije od strane gostiju. Međutim, Mann-Whitney U test pokazao je male, ali statistički značajne razlike među procjenama menadžera i gostiju o primjeni IMK. Rezultati ovoga rada pružaju korisne informacije menadžerima hotela koji posluju na sve konkurentnijem tržištu, gdje tradicionalni marketinški pristupi više nisu dovoljni da bi se razlikovali od konkurencije. Prema tome, IMK treba biti razmotren kao novi pristup koji će hotelima omogućiti stjecanje konkurentske prednosti.
Ključne riječi
integrirana marketinška komunikacija; menadžeri; gosti; visoko kategorizirani hoteli; Dalmacija
Hrčak ID:
85628
URI
Datum izdavanja:
11.7.2012.
Posjeta: 3.660 *